Výrobce : MAN GHH STERKRADE, Německo
Kloubový kolový nakladač a pohonem vznětovým motorem chlazeným vzduchem s nepřímým vstřikem typu Deutz F 6 L 912 W ve spojení s hydrodynamickým měničem a planetovou převodovkou s řazením pod zatížením. Obě nápravy poháněné s diferenciály s automaticky řazenou uzávěrkou. Provozní brzdy kotoučové, u posledních typů lamelové zcela uzavřené v olejové lázni. Pneu Michelin 12 x 24 – radiální s ocelokordem. Hmotnost stroje 11 400 kg, stoupavost 57 %, max. nosnost 5 620 kg, rozdružovací síla 7 350 kg. Zadní náprava výkyvová /±10°/ na ležmo uloženém centrálním čepu. Délka stroje 6 772 mm, šíře 1 684 mm.
Rozdíl mezi typy:
LF-4
– obsah lžíce 1,74 m3
– řízení volantem prostřednictvím servořízení a hydraulického válce
– řazení a reverzace chodu stroje oddělenými pákami
– výška stroje bez obsluhy (stroj bez ochranné stříšky) 1 659 mm
LF-4.1
– obsah lžíce 2,0 m3
– řízená pákou prostřednictvím hydraulického rozvaděče a hydraulického válce
– změna uložení lžíce pomocí paralelogramu.
LF-4.1N
– shodný s LF-4.1 se změnou pracoviště řidiče vybaveného bezpečnostní stříškou – max. výška 1 700 mm.
Svého času byl tento stroj na dole Hamr I stěžejním dobývacím strojem. Firma držela na UD Hamr konsignační sklad ND, který doplňoval zhruba 3x ročně, eventuálně letecky při nulové zásobě dílů.