Jednoduché vyklápěče s elektrickým pohonem slouží k dokonalému vyprázdňování důlních vozů jejich otočením o 360°. Jsou použitelné pro rozchody kolejnic od 450 do 650 mm a pro druhy vozů podle ČSN 26 8005.
Výklopník se skládá ze dvou hlavních částí, a to z rámu, včetně pohonu, a koše. Rám je vybaven vodicími hnacími kladkami, poháněnými elektromotorem přes převodovou skříň. Rám je dále vybaven aretačním zařízením (pneumatickou zarážkou) koše. Koš tvoří rotační část stroje otáčející se na vodicích a hnacích kladkách.
Narážení vazů se děje pomocí přidělovacího mechanismu. Po narážení do koše se vůz automaticky zaaretuje a vyklopí. Po vyklopení se uvolní pneumatická zarážka a vůz samospádem vyjede z koše.
Rám výklopníku se montuje na betonový základ nebo ocelovou konstrukci.
Nevýbušné provedení výklopníku je v průměru o 50—100 kg těžší.
Výrobcem byl podnik ČKD Praha, oborový podnik, Švermovy závody, Slaný