Důlní vůz sedlový je určen pro dopravu těžkých (max. hmotnosti přepravovaného zařízení 5t) a vysokých břemen, např. transformátorů, po kolejích.
Sestává ze dvou samostatných dvounápravových podvozků a ze sedlové ložné plošiny. Podvozek je tvořen dvěma podélníky vyztuženými U profily, do kterých jsou vetknuty 4 čepy pro letmé uložení kol průměru 200 mm. Vnější strany podvozků jsou opatřeny ocelolitinovými nárazníky s pryžovými vložkami.
Ložná plocha plošiny je pokryta měkkým dřevem a je po obou podélných stranách vybavena pěti klanicemi a dvěma oky sloužícími k upevnění nákladu. Tíha plošiny i s nákladem je přenášena na podvozky dvěma pivotovými čepy, výkyvnými v podélném směru a umožňujícími i omezený výkyv podvozků ve směru příčném.
Vzhledem k ložné plošině jsou podvozky otočné o 27°30′ při rozchodu 600 mm, což umožňuje průjezd vozu obloukem o poloměru R = 5 m. Vůz je vybaven spojkami pro lokodopravu.
Technické parametry:
Délka (mm): 3000
Šířka (mm): 670
Výška od horní hrany kolejnice (mm): 730
Světlost mezi kolejnicemi a spodní hranou plošiny (mm): 110
Rozchod (mm): 450—700
Průměr kol (mm): 200
Vlastní hmotnost (kg): 675