V letech 1983-4 záchranáři stálého pohotovostního záchranného sboru na tehdejším Dole Rudý říjen v OKR upravili podle zlepšovacího návrhu pracovníků Hlavní báňské záchranné stanice v Ostravě Radvanicích přepravní vůz mužstva DM – 12 na nový důlní sanitní vůz. Sami pak při realizaci doplnili provedení a vybavení podle vlastního zlepšovacího návrhu.
Návrh na nový typ sanitního vozu vycházel z dosavadních špatných zkušeností lékařů-záchranářů a zdravotní hlídky HBZS při převozu poraněných v dosavadním typu sériově vyráběných sanitních vozů. U těchto typů vozů je nevhodně opraven přístup ke zraněnému, kdy právě za jízdy nemůže doprovázející lékař řádně kontrolovat zdravotní stav převáženého. Přitom v plně uzavřeném voze je tak nadměrná hlučnost, že vyvolává stresové situace nejen u raněného, kde hrozí nebezpečí šoku, ale také u doprovázejícího lékaře. Doprovodná zdravotnická hlídka musí jet v jiném voze.
Nový typ důlního sanitního vozu DSV – 2 má podstatně sníženou celkovou hmotnost. Boční plné plechy byly nahrazeny po obou podélných stranách sklopnými odlehčenými plechy. Z vnitřku vozu byly odstraněny střední opěry sedaček. Vlastní sedačky slouží k uložení nosítek a volný prostor pro nohy k uložení oživovacího přístroje a zdravotnických brašen. Na krajních sedadlech na jedné straně vozu je upraven prostor pro dva záchranáře ze záchranářské hlídky a na druhé straně sedadlo pro lékaře, který může mít vedle sebe zavěšen oživovací přístroj a podávat zraněnému i během přepravy umělé dýchání nebo zajistit inhalaci kyslíku či analgezií.