Důl Hamr I byl otevřen čtyřmi jámami. Z těchto jam bylo ložisko horizontálně otevřeno hlavními patrovými překopy v úrovni jednotlivých pater (1. až 5. patro).
5. patro bylo drenážní a sloužilo pro odvodnění dolu.
Z hlavních patrových překopů byly vyraženy směrné patrové a oddílové patrové překopy, jimiž byly zásoby patra rozděleny na jednotlivé panely (dobývací bloky). Vlastní ložisko bylo otevřeno z patrových překopů dovrchními překopy a komíny. Komíny sloužily jako větrací nebo přesýpací (těžební).
Nadmořské výšky jednotlivých pater na styku s jámami (jednotlivé číselné údaje jsou v metrech):
Úroveň | Jáma č. 1 | Jáma č. 2 | Jáma č. 3 | Jáma č. 13 |
Povrch | 350,9 | 350,9 | 322,5 | 318,5 |
1. patro | – | 173,5 | – | – |
2. patro | 161,0 | – | 159,5 | – |
3. patro | 145,0 | 146,5 | 144,9 | – |
4. patro | – | – | 114,0 | 122,8 |
5. patro | – | – | – | 86,4 |
Dno | 123,8 | 113,7 | 87,1 | 62,4 |
Základní údaje o hlavních důlních otvírkových dílech:
Jáma č. 1
Jáma kruhového průřezu, ražený průměr 4,5 m, světlý průměr 3,8 m, výztuž byla tvořena obezdívkou z litého betonu. Zařazení – výdušná jáma. Na povrchu byla spojena větrním kanálem s jámou č. 2.
Jáma č. 2
Jáma kruhového průřezu, ražený průměr 5,5 m, světlý průměr 4,5 m, výztuž byla tvořena obezdívkou z litého betonu. Výdušná jáma. Na povrchu byla spojena větrním kanálem s jámou č. 1.
Jáma č. 3
Jáma kruhového průřezu, ražený průměr 6,5 m, světlý průměr 5,5 m, výztuž byla tvořena obezdívkou z litého betonu. Hlavní těžní jáma sloužila k dopravě materiálu a mužstva. Hlavní vtažné důlní dílo s horkovodním ohřevem vtažných větrů. Jáma byla osazena těžním zařízením ČKD 2B 6118 o nosnosti 16 200 kg. Jako havarijní zařízení sloužil těžní vrat H 1200.
Jáma č. 13
Jáma kruhového průřezu, ražený průměr 7,5 m, světlý průměr 6,5 m, výztuž byla tvořena obezdívkou z litého betonu. Hlavní vtažné důlní dílo opatřené horkovodním ohřevem vtažných větrů. Jáma sloužila jako druhá strojní ústupová cesta z dolu a pro dopravu rozměrných břemen (např. DBM). Jáma byla osazena těžním zařízením B 3212 o nosnosti 3 300 kg. Jako havarijní dopravní zařízení sloužil těžní vrat H 1200. Pro dopravu rozměrných břemen sloužilo dopravní zařízení LPE 25 o nosnosti 16 000 kg.
Hlavní překopy byly raženy převážně obloukové ve světlém profilu 16,8 m2 (00-0-16), ostatní překopy ve světlých profilech 14,5 – 10,7 m2 (00-0-14 až 00-0-10). S ohledem na požadovanou životnost byly prakticky všechny překopy vyztužovány TH výztuží s plným zátahem betonovými pažinami a vyplňováním volných prostor za výztuží zprvu dřevěnou kulatinou, později pěnosilikátovými prefabrikáty.
Komíny mezi rudním horizontem a podložím byly raženy zprvu obdelníkové s dřevěnou výztuží, později kruhového průřezu s tybinkovou výztuží a světlým profilem cca 9,5 m2.
Na hlavní důlní díla navazovala různá účelová velkoprostorová důlní díla (dílny apod.).
Kromě dříve uvedených jam bylo v oblasti vyhloubeno dalších pět jam, náležících k Dolu Křížany I a Dolu Hamr II-Lužice.