Jako poslední byla na Dole Hamr I vyhloubena jáma č. 13. Byla umístněna do jihozápadní části dolového pole a po vyražení plnila funkci vtažné a materiálové jámy a druhé ústupové cesty.
Čistý průměr jámy byl zvolen 6,5 m hlavně pro snadné spouštění rozměrných samohybných kolových mechanizmů třetí generace do dolu.
, Technologie ražby byla opět shodná z hloubení jam č. 1, 2 a 3 jen odtěžení bylo zajišťováno dvěma okovy o obsahu 1,7 m3 a nakladačem KS-3. V etapě hloubení bylo větrání ražby zajištěno separátní tahem o průměru 800 mm. Vzhledem k tomu, že jáma byla situována v blízkosti hydrobariery s možností průniku kyselých vod byla celá výstroj jámy provedena z nerez oceli.
Funkce jámy po vyhloubení byla větrací-vtažná a materiálová. Jáma byla vyhloubena VDUP Praha.
Mohu poprosit o doplnění hloubky jámy a také o popsání stavu jámy v současných dnech. Netroufám si odhadnout cenu jámové výstroje, pakliže byla z nerezové oceli. Děkuji a Zdař Bůh!
Dle vyhlášky ČBÚ by jáma měla být/je zasypána. Průměr 6,5 m, hloubka 256,1 m, niveleta pater v m.n.m.: ohlubeň 318,47 m, 4. patro 122,8 m, 5. patro 86,4 m, dno 62,4 m.