Dne 3. dubna 1985 v 8.45 hodin došlo v těžní jámě Obránců míru v RD Jeseník, závod Horní Benešov, při těžbě hlušiny z 13. patra k pádu vozu a to plného do jámové tůně. V důsledku této nehody došlo k poškození jedné průvodnice, škoda činila tehdejších 300 – 400 Kčs.
Průběh nehodového děje
Při těžbě hlušiny z 13. patra, narážeč narazil do horní a prostřední etáže plné vozy. Nechal si potáhnout klec na spodní etáž, do které chtěl rovněž narazit plný vůz. Při narážení plného vozu do spodní etáže, v době, kdy tento vůz byl již u klece, se dala klec do pohybu směrem nahoru. Vzhledem k tomu, že narážený vůz byl již z části v kleci, nezabránily ani namontované zarážky na sklápěcích můstcích v pádu vozu do jámové tůně.
Po odjetí klece nebyl dán narážečem signál „Stůj“, který je povinen v daném případě dát, ale strojník byl zastaven pomocí telefonu.
Než k této události došlo, prováděli strojníci těžního stroje přeznačkování bubnu za účelem správného dojezdu.
Při popojíždění klece byl strojník v domnění, že dostal signál k jízdě, a proto s levou klecí odejel směrem nahoru. Po ujetí asi 30 metrů byl zastaven narážečem pomocí telefonu.
Při kontrole tachografového pásku bylo zjištěno, že narážeč signál k odjezdu nedal a přesto strojník s klecí odejel. U strojníků byla provedena kontrola „DETALKOL“, která tyla negativní.
Po provedené výměně jednoho kusu průvodnice a provedené prohlídce jámy byl provoz v 11.00 hodin obnoven.
Narážeč, který porušil BP tím, že při ujetí klece nedal strojníkovi signál „Stůj“, byl odvolán na jeden měsíc z funkce narážeče. S jedním ze strojníků bylo zahájeno kárné řízení z důvodu porušení BP pro odjetí s klecí bez signálu.