Úvod Doly a revíry OKD Důl Pokrok v Petřvaldě

Důl Pokrok v Petřvaldě

10232
0
Dul-Julius-Fucik-Petrvald-02

Důl Pokrok, dříve Habsburk nebo také Habsburgschacht, byl založen v roce 1912 a těžba zde byla zahájena v roce 1913. V roce 1914 činila těžba 50070 tun, v roce 1915 již 149400 tun, v roce 1916 210700 tun, v roce 1926 412400 tun a v roce 1927 397000 tun.

Těžební jáma, hluboká 606 m a větrní jáma hluboká 413 m, byly založeny v roce 1912. První patro větrní je v hloubce 344 m, druhé patro v hloubce 406 m, třetí bylo otevřeno v hloubce 575 m.

Uhlí se dobývalo pilířováním na zával (rok 1927—28) ve čtyřech slojích mohutnosti 70 – 220 cm, další dvě sloje o mohutnosti 140-190 cm s proplástkem 80 cm se v roce 1928 k dobývání připravovaly.

V závodě bylo v roce 1928 šest velkých pojízdných šramacích strojů soustavy Knapp -Eickel pro ražení tříd, 115 sloupových šramaček, 120 vrtacích kladiv, 135 sbíjecích kladiv, 117 třasadel se žlaby v délce 12200 m, 96 vrátků, 6 benzínových lokomotiv soustavy Deutz a Dieselová lokomotiva téže soustavy. K dopravě v dole sloužilo 213 důlních vozíků na kámen, v lampovně bylo 966 elektrických a 536 benzinových důlních lamp.

Vedle třídírny bylo v roce 1928 v závodě též prádlo s dvěma sázečkami soustavy Brauns o výkonnosti 120 t a 40 t za hodinu. Zrno o velikosti 0 – 10 mm se zpracovávalo v briketárně, vybavené bubnovým sušícím strojem soustavy Eisenberg, dvěma lisy, soustavy Couffinhal o výkonnosti po 4,4 t/hod. a válcovým lisem na bulety o výkonu 10 t/hod. Briketárna byla přímo v závodě a měsíční výroba briket dosáhla v srpnu roku 1928 1419 tun.

Závod v té době zaměstnával 5 inženýrů, 39 povrchových a 32 důlních úředníků, 13 povrchových a 9 důlních dozorců, 242 povrchových a 912 důlních dělníků.

V roce 1950 se stal Důl Pokrok po Dole Hedvika druhým držitelem Standarty Klementa Gottwalda.

V roce 1950 – v listopadu – byl v Dole Pokrok nasazen první kombajn Donbass v republice.

V roce 1951 byl Důl Pokrok přejmenován na Důl Julius Fučík.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář!
Prosím, zde zadejte své jméno

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.