V lednu 1984 dochází ke změně ve vedení podniku. Dosavadní ředitel ing. Gajdoš odchází na Generální ředitelství KD Kladno. Jeho zásluhou a zásluhou jeho spolupracovníků byla stabilizována výroba a podnik si upevnil postavení významného exportéra. Do funkce ředitele byl jmenován ing. Jaroslav Satranský, do té doby ředitel stavebního závodu 03. V této funkci setrvává až do října 1990.
Na závodě ÚDS Rynholec byly od integrace podniků k.p. ČLUZ a k.p. Pchery provedeny do konce roku 1982 dvě významnější akce:
Do bývalé expedice kotlů v provozu Pchery byly instalovány tři NC obráběcí stroje. Zároveň se začalo vyrábět v dokončené opravárenské hale v Rynholci. Stavba měla dvě budovy, každá o základně 18 x 90 m, šlo o největší investici na bývalém podniku UD Pchery od roku 1952.
V roce 1980-83 začínají práce na otvírce dolového pole Babín – sever, který navazuje na lom Babín – jih. V prosinci 1982 je modernizován autopark lomu Hořkovec. Vedle stávajících Tater T 148 byly nasazeny nově vyráběné Tatry T 815. Tehdy pracovalo v lomu kolem 50ti Tater, 10 rypadel UNEX a asi 10 buldozerů sovětské výroby V roce 1988 byl prvně zakoupen výkonný buldozer zn. Caterpillar D8N (40-ti tunový), který snížil rozsah trhacích prací na 20%, tím odstranil nežádoucí otřesy a zamezil znečišťování dobývané suroviny, zvýšila se kvalita lupku, protože nedocházelo k jeho smíchání s další horninou. Zvýšila se tak i bezpečnost práce a zlepšilo se pracovní prostředí, nejen pro jeho řidiče, ale i pro osádky nakladačů a dopravy. CAT D8N byl schopen rozpojit až 60 % skrývky v lomu.
Po provedené rekonstrukci rotačních pecí na Hořkovci bylo přistoupeno k výměně odprašovacího zařízení rotačních pecí. Málo účinné a značně opotřebované odprašování – systému Van Tongeren bylo nahrazeno moderním zařízením vybaveným tkaninovými filtry, které dodala německá firma LURGI. Součástí tohoto zařízení byla výstavba nového prefabrikovaného komína vysokého 84 m. Vyrostla tak i další dominanta závodu Hořkovec. Toto zařízení výrazně snížilo exhalace z rotačních pecí a dodnes vyhovuje platným normám pro ochranu ovzduší.
Další velkou investicí v tomto období byla výstavba centrálních autodílen Babin, které byly určeny pro opravy těžkých lomových mechanizmů a veškerých dopravních prostředků. Šlo o ocelovou opláštěnou halu vybavenou příslušnými opravárenskými technologiemi. Ke konci 80. let byla v těchto dílnách zřízena Stanice technické kontroly (STK) pro nákladní automobily a tribotechnická laboratoř, která se zabývala měřením kvality olejů. V závěru 80. let byla dále vybudována úpravna granulovaných lupků (ÚGL) s kapacitou cca 10 000 tun ročně. Tato úpravna rozšířila sortiment tříděných lupků a zlepšila nabídku podle přání zákazníků. Výsledný produkt na této třídírně je plněn plnícím robotem do papírových pytlů.
V rámci přechodu na výpočetní techniku byla postavena budova „SAPO” (u dnešního parkoviště), kde byl instalován počítač pro zpracování podnikových dat. Kromě toho v ní bylo umístěno oddělení informační soustavy, investic a závodní lékař. Krátce zde byl i podnikový archiv.
Na závodě Rako je počátkem 80. let zastaven výpal v klasických komorových pecí s tím, že výpal sklářských lupků se přesunul do nové vypalovací kapacity – tzv. kontinuální komorové pece vybudované na důlním odvalu. Tím se odstranila namáhavá fyzická práce topičů. Výpal byl částečně řízen a celý proces byl neporovnatelně efektivnější. V šachtové peci probíhala výroba do roku 1989 a poté již nepokračovala.
Kromě výrobních úkolů se ČLUZ v tomto období významně podílel i na výstavbě Základní školy v Lubné a Mateřské školy v Rynholci.