Likvidace byla zahájena ražbou dopravní štoly dne 15.11.2004 ( ražba dopravní štoly byla ukončena 16.12. 2004 a byla realizována bez použití trhací práce). Vlastní zásyp jámy Kukla byl zahájen dne 1.3. 2005 v I. směně. Doprava zásypového materiálu byla zajišťována pomocí hřeblového dopravníku TH 601 z násypného místa mimo bezpečnostní prostor jámy Kukla. Materiál pro zásyp byl odebírán z odvalu jámy Kukla.
Jáma Kukla (k.ú. Oslavany) se nachází v tzv. jižní části ložiska a byla vyhloubena do hloubky 899,0 m v soudkovitém profilu. V úrovni ohlubně (+277,8 m n.m.) byla uzavřena betonovou zátkou v délce 4,1 m, opatřenou kontrolním potrubím DN 600 s uzamykatelným ocelovým poklopem a plynovým potrubím DN 200.
3.5. 2005 byl při kontrole hladiny zásypu v jámě zaznamenán pokles vodní hladiny na úroveň 66,0 m a hladina zásypu byla ověřena v úrovni 126,0 m pod ohlubní, tedy 1 m pod stropem 1. patra (původní úroveň dne 2.5.2005 byla 115,0 m) 4.5. 2005 ověření hloubky hladiny zásypu 316,0 m pod ohlubní jámy Kukla (rozdíl od 3.5. 190,0 m, od měření 2.5. 201,0 m).
Příčinou události bylo patrně uvolnění zásypového materiálu do horizontů v jámě Kukla. V průběhu likvidačních prací nebyl zaznamenán nárůst zásypového sloupce, který by signalizoval nerovnoměrné ukládání zásypového materiálu a tvorbu dutin v jámě. Při průchodu jednotlivých horizontálních proniků byl používán tříděný materiál, ale bylo patrné, že nedochází k vyplňování nárazišť dle projektové dokumentace. Uvedený stav potvrzuje předpoklad, že nebylo technolog. zařízení a ochranné pažení nárazišť demontováno.