Mayrovka, Ronnovka – legendy kladenského hornictví, šachty, na kterých fáralo několik generací havířů. Cestička k Majrovce pomalu zarůstá trávou – každý důl dospěje na konec své cestičky. Na obou dolech se už rube v blízkosti jam, už byly překročeny hranice ohradníků, jejichž zachování zaručuje potřebnou stabilitu jam, které musí vyhovovat provozu dolu. Rubání nelze na omezeném prostoru rozvinout a tak denní, měsíční a roční těžba klesá.
A těch „pár” produktivních havířů za sebou „táhne” zátěž obslužných pracovišť v dole i na povrchu. Jak dlouho může tento stav trvat, když neúprosné ekonomické podmínky tržního hospodářství nedají spát žádnému pracovníku, natož pak řídícímu.
A tak je rozhodnuto!
Havíři z Dolu Mayrau zůstanou na svých pracovištích, ale budou se tam dopravovat podzemím – drahou. To umožní prakticky zrušit povrchové provozy Dolu Mayrau a ponechat tam jen skanzen, který nás bude provázet hornickou historií Kladenska. Vytvoří se tím podmínky i pro úspory v obslužných provozech v dole. Záměr bude realizován k 1. 2. 1997, kdy bude zprovozněna podzemní přeprava z Dolu Schoeller na Mayrau.
Z Ronnovky možnost efektivního spojení s Dolem Schoeller neexistuje a tak rubání na tomto dole končí ke 30. 6. 1997.
O. z. Kladenské doly, dříve doly Kladno a Tuchlovice, vytěžil v roce 1994: 1268 tisíc tun, v roce 1995: 1300 tis.tun. Předpoklad na rok 1996 je též 1300 tis. tun.
Podnikatelský záměr na rok 1997 je 1270 tis. tun. Připravované dlouhodobé smlouvy s firmou ECKG ukazují, že těžba o. z. Kladenských dolů nebude stačit, tak se připravují opatření, jak tyto požadavky uspokojit. Posuďte sami -je to útlum, stabilizace nebo rozvoj?
Zdroj: Kahan 13. prosince 1996